ticker

Saturday 16 January 2010

CinTa Itu BuTa Atau ManusiA yg bUta????

entry nie aku copy kat blogger lain..
just nak sharing..hihihi..sbnrnya aku sokong apa yg tertulis nie..
but jgn sampai jd buta trus udahla...apa2-apa pun LayAnn.....

Cinta Itu Buta

cinta itu buta
benarkah?
acapkali saya dengar kata2 itu
acapkali juga saya memikirkannya
benarkah?

itu dahulu
sekarang saya faham
mengapa ungkapan itu tercipta
ungkapan yang memberi banyak makna
apabila seorang insan itu
mula mengenali cinta

cinta itu buta bila
semua yang ada pada si dia
semuanya elok
semua yang dilakukan oleh si dia
semuanya betul
walaupun ada yang
menyangkalnya
membetulkannya

mengapa ini terjadi?
ini terjadi apabila cinta itu
mula mengaburi mata dan hati
tapi patutkah cinta itu dipersalahkan?
wajarkah?

cinta itu juga ada salahnya
kerana bisa mengaburi mata dan hati
namun selebihnya
diri sendiri yang patut diperbaiki
kerana membiarkan cinta itu mengaburi
mata dan hati
seharusnya diri sendiri bangkit
mempertahankan diri
daripada terus dikaburi

diri ini pun
tidaklah sehebat mana
kerana kadang kala merelakan
cinta berbuat demikian
namun kesedaran itu penting
agar tidak terus hanyut
dikaburi
dalam melayari kisah cinta ini

p/s:macam segan sahaja mahu memberi orang lain membaca entri ini

No comments:

Post a Comment